Ailenizin Japonu!

Japonya'ya dair "kulaktan dolmayan" bilgiler

Japonya’da Sürücü Belgesi Almak…


Japonya’da bir seneden uzun süre kalacak yabancı ülke vatandaşları -trafiğe çıkabilmeleri için- Japon sürücü belgesine sahip olmalı. Japonya’ya yeni gelmiş bir yabancı, bir (1) sene için uluslararası ehliyet ile hayatını sürdürebilir; ancak bu süre dolduktan sonra yine Japon ehliyetini alması gerekli…

Kimler ehliyet alabilir?

Başvuru sırasında halen geçerli bir ehliyeti olan ve en az 3 ay deneyimi bulunan aşağıdaki listedeki ülkelerin vatandaşları, gerekli belgelerle başvuru yaptığı taktirde elini kolunu sallaya sallaya Japon ehliyetini cebine koyabilir…

İzlanda, İrlanda, İngiltere, İtalya, Avusturya, Avustralya, Hollanda, Güney Kore, Yunanistan, İsviçre, İspanya, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Almanya, Yeni Zelanda, Norveç, Finlandiya, Fransa, Belçika, Portekiz, Lüksemburg, Tayvan

Ancak bu liste dışında kalan ülkelerin vatandaşları, başvuru sırasında halen geçerli olan bir ehliyeti olsa da, ehliyeti aldığı ülkede (vatandaşı olduğu ülke olmak zorunda değil), belgeyi aldığı tarihten itibaren en az 3 ay süreyle kesintisiz o ülkede yaşamışsa, Japonya’da sürücü belgesi almak için yazılı ve uygulamalı sınava girmeye uygun adaydır.

Sınava girerken gereken belgeler şunlar:

  • Ehliyetinizin aslı
  • Ehliyetin resmi makamlarca yapılmış aslına uygundur onaylı Japonca çevirisi
  • Yabancılar için Yabancı Kayıt Kartı
  • 2 vesikalık fotoğraf
  • 2400 JPY işlem ücreti

Sınav nasıl zor mu?

Aday, 10 soruluk basit bir yazılı sınavı geçtikten sonra epey okkalı bir uygulamalı sınava girer. Uygulamalı sınav istediğiniz belge türü için farklı araçlarla yapılır. Yalnız otomatik vites (AT) araçlarda geçerli olan ehliyeti tercih ettiyseniz, otomatik vitesli bir araçla sınava girebilirsiniz. Yalnız, düz vites (MT) araçla sınava girmek size hem otomatik, hem de düz vites araçlar için ehliyet alma imkanı verir. Unutulmasın.

Aday, önce sürücülük yeteneğinden değerlendirilir. Sonrasında da kurallara olan hakimiyetin sınandığı bir sürüş testinden başarıyla geçmek durumundadır… Bu sınavda, sınavdan hemen önce ilan edilen parkuru krokiden ezberlemeniz, ve ezberlediğiniz parkurda nerelere dikkat etmeniz, hangi kurallara uymanız gerektiğini kafanızda bir plana oturtmuş olmanız beklenir… Ezberleyememiş bile olsanız, sınav saati geldiğinde sınav başlıyor… Rotayı 30 dakikada zberlemek zor. Rota özellikle her türlü sürücülük kabiliyetini sınamak amacıyla karmakarışık yapılmış. Yokuşlar, dar yollar, bölünmüş yollar, ardı gözükmeyen kavşaklar, trafik ışıkları, yaya geçitleri, yol çalışması, park alanları ve daha niceleri… Kısaca dolmuş, halk otobüsü ve otobana atlayan cengaver yaya dışındaki olağan her trafik unsuru pistte var…

Bu sınavda muhakkak dikkat edilecek hususlar şöyle:

  • Araca binmeden önce, aracın önü, arkası, altını, yolun durumunu, gelen giden diğer araçları kontrol etmek, bunları göstere göstere yapmak
  • Araca bindikten sonra, kemer, koltuk, ayna, vites sırasıyla kişisel ayarları yapmak
  • Tüm sürüş sırasında araç içinde tek kelime konuşma olmadan, telefon çalmadan, radyo ve hatta cam açılmadan, dikkati dağıtacak tüm unsurlardan arınarak, rotanızdan sapmadan, kuralların tamamına uyarak parkuru tamamlamak
  • Sürüş sırasında mütemadiyen 1. ve 2. viteslerde yol almak, aracı mümkünse 10-35 km/s hız aralığında kullanmak. Asla 50’ye yaklaşmamak
  • Yolda sabit bir engel olmadığı sürece kesinlikle araç geçişi (sağlama) yapmamak. Yol üstünde şerit değiştirmeyi gerektiren engel varsa, değişimi engele temiz bir mesafe bırakacak şekilde ve hızla yapmak
  • Rotanızı şaşırmanız durumunda, doğru yola dönmek için “bir sonraki sapaktan” geri dönmeyi denememek. Doğrusu, geri geri hata yapılan noktaya gidip, o noktadan teste devam etmek. (Geri geri gitmek de sınav içinde değerlendirmeye tabi)
  • Sinyal verdikten sonra, dönüş yapılacak yol ayrımlarına yaklaşırken, göstere göstere 4 yönü, aracın sağlı, sollu kör noktalarını olası bisiklet ve motosikletleri de düşünerek kotnrol edip 2 tekerlekli araçlara kaldırımla kullandığınız araç arasına girmemelerini sağlayacak kadar dar bir açı ile dönüşleri yapmak
  • Karşıdan gelen trafiği kesecek şekilde dönüş yapılacaksa yolu 10 kere kontrol edip, yol ortasındaki şerit çizgisine yapışarak kavşaklarda dönüş yapmak (bu sayede dar olan yollarda bile arkada konvoy oluşmasına engel olmak)
  • Yüksek bir cisim, karanlık bir yer ya da gelen unsurların görülemediği yol ayrımlarında, kavşaklara 10 km/s ve daha düşük hızlarla yaklaşmak, kavşakta durup, 4 yönü kontrol ettikten sonra yola devam etmek
  • Tüm dur çizgilerinde, çizgi aracın ön tamponun izdüşümünü geçmeyecek şekilde ugun bir mesafede tamamen durarak, (yavaşlayarak ancak hareket halinde değil) 4 yönü kontrol ettikten sonra yola devam etmek
  • Dar ve dönüşlü yollarda yolun merkez çizgisinden sapmamak, eşiklere tekerlekleri düşürmemek, kaldırımlara çıkarmamak
  • Yokuş yukarı ilk harekette aracı katiyen kaçırmadan aracı stop ettirmeden el freni ile kalkmak.

Bu gibi konulara zerre değer vermeyen bir Türk isterse F1 pilotu olsun, bu sınavı 2-3 kez alacaktır. Şike, teşvik primi, rüşvet gibi “Benim memurum işini bilir…” türü etkinlikler de size tek yönlü ve bedavadan ucuz ülkenize dönüş bileti sağladığından, hararetle tavsiye edilen cinlikler…

Gelecek bölüm Japonya’da Araba Satın Almak üzerine olacak…

3 comments on “Japonya’da Sürücü Belgesi Almak…

  1. nihonjin
    November 23, 2015

    bisiklet iyi bisiklet güzel bisiklet en güzeli😀 o değil de motosiklet ler için de aynı sınava mı girmek gerekiyor o.O yani illaki sınav kriterleri farklı olacaktır ama aynı nüanslar da isteniyor mu ? bir de Japonya ya taşınmak için gerekli kriterler neler? temel kanji alfabesini bilmek japonca konuşmak ve hiragana ve katakana yı bilmek dışında ?

    Like

  2. Pingback: Japonya’da Ucuz Tren Biletleri – Bölüm 1 | ...S.a.S...

  3. Pingback: Japonya’da Araba Satın Almak « …S.a.S…

Yorumlarınız için...!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Gelişmeler emailinize gelsin!

Bana Ulaşmak İçin

semihsunkar(at)gmail...
Hemen hemen 7/24!

ZİYARETÇİLER

  • 430,007 kere geldiler...!

İçindekiler

%d bloggers like this: