Ailenizin Japonu!

Japonya'ya dair "kulaktan dolmayan" bilgiler

Japonya’da Yüksek Lisans…


Öncelikle burada 2-3 hafta değil, 2-3 yıl geçireceğinizi idrak ederek, kendinizi hazırlayın. O yenmez, bu çiğ, şu domuzlu, beri yosunlu diye darlanarak, bu kadar küçük evde kalınmaz, uzak, pahalı türünden muhallebi çocuğu mızıkçılığından sıyrılın ve bilin ki, turistler için yazılmış gezi rehberleriyle master/doktora yapılmaz! Bilimsel araştırma yapmayı düşünen biri nerede, nasıl yaşayacağını ince eler, sık dokur…!

Her alanda uzmanlaşmaların farklı olduğunu ve şu üniversite ilk 5’tedir, açık ara iyidir demek yerine, alanınızda en iyi olanı seçmeye çalışın…

Misal Tohoku Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği’nde dünyada ilk 3’tedir.  Tokyo ve Kyoto yanına bile yaklaşamaz.

Master veya doktora için başvuru ve sınav dönemlerini iyi takip etmek gerekir. Dönem başlangıcı ve sonu bizim sistemimize göre epey farklıdır. Senede tek sınav uygulaması Tokyo Üniversitesi için yoktur. Ağustos sonundaki sınav Japon ögrencileri de kapsadığından şubattakine kıyasla zordur ama bir yabancı öğrenci bu sınava da girebilir.

Ama emin olun 1-2 haftalık çalışmayla havanızı alırsınız! İddiali bir hazırlık gerektirir. Konuların genişliği ve derinliği ile afallarsınız. Neyseki üniversiteler, her yıl önceki yıllara ait giriş sınavı sorularını kamuya açar ve dolanımda olmasını sağlarlar. Yalnız önceki yıllara ait sorular yalnız Japonca’dır.

Öğrenim süreniz boyunca yararlanabileceğiniz ve size gelir sağlayacak burslar olmadan Japonya’da eğitim oldukça güç olacaktır. Hem çalışır, hem okurum diyenler için uygulamalı bilimler ve mühendislikte önceliğiniz araştırmanız olmazsa, size verilen sürede çalışmanızı bitiremeyeceğinizi garanti edebilirim.

Verilen süre 2 ya da 3 yılsa, bu süre içinde size ek iş yapmanızı gerektirmeyecek bir finansal destek (bekar-çocuksuz bir kişi için aylık 150.000 jpy’den az olmamak kaydıyla) garanti altına alınmadan eğitiminize başlamamanızı öneririm. Hem parasal kriz stresi, hem araştırma aynı anda idare edilmesi zor iki sorun.

Üniversitelerden alınabilecek burs, üniversite ve çalışma yapacağınız lab’ın bütçesine göre artar-azalır.  Sosyal bilimler ile fen bilimleri arasında ciddi araştırma bütçesi farklılığı vardır.

Japonya’ya gelmeden özel fonlardan, vakıflardan zor da olsa burs bulma şansınız vardır ama; önerilen alması görece kolay ve parasal olarak doyurucu olan Japon Hükümeti’nin verdiği Monbukagakusho: MEXT Bursu’dur.

Bu bursu elçilik değil Japon Milli Eğitim Bakanlığı, MEXT, verir. elçilik burs için adayların seçiminde bir ara basamaktır. Aynı bursa başvuru yaptığınız üniversite aracılığıyla da başvurabilirsiniz. Bu durumda elçilik seçiminin minimum 10 ay olan başvuru-programa kabul süresi de 6 ay gibi bir süreye düşer.

Ayrica üniversite kanalıyla Monbusho bursu alabilirseniz, master/doktora yeterlilik sınavına girmemeniz de olasıdır. Üniversite veya master derecenizi aldığınız bölümünüz eğer başvuru yaptığınız bölüm ile bir ortak program yürütmekteyse veya bir anlaşması vs. varsa bu olasılık oldukça caziptir.

Üniversiteye kendi bütçeniz ile geliyorsaniz şayet, -harçlar aynı seviyedeki ABD üniversitelerine nazaran ucuzdur- size destek olabilecek üniversite içi destek programlarından, misal global ceo, haberiniz olsun. Aynı zamanda harç muafiyeti için de hemen başvurun. Ödeme yapmış olsanız bile iadesi mümkün. Dönemlik 270.000 jpy civarı bir para da az sayılmaz, söz konusu devlet üniversiteleri olunca.

Eğitim dili de çok önemli tabii… Çalışmanız Japon sosyal hayatı, edebiyatı ya da hukuku üzerine falan değilse çok zorlamanın anlamı yok sanırım. İsterseniz Japonca ana diliniz olsun, Japonca tez yazmanın zor, ama çok zor bir şey olacağını bilerek dil seçimini yapın.

Son olarak da yüksek lisansı askerden kaçmak, zengin koca bulmak, Japonlarla gün geçirmek adına düşünüyorsanız ayıp etmeyin, gerçekten gelmek isteyenlerin şansını kapatıp, geleceklerinin içine etmeyin.

Çalışmayacaksanız da gelmeyin!

22 comments on “Japonya’da Yüksek Lisans…

  1. Anıl Mutsu Ucar
    September 25, 2015

    Su yuksek lisans sinavindan bahsedermisin ben Makina muhendisiligi ingilizce bolumu okuyorum son senedeyim ve bu sinav nsl bir sinavdir hangi derslerden sorumlu oluyoruz alan derslerimiz yoksa matematik fizik filan mi.Kafami karistiran bu oldu cunku ben Osaka ve Kyoto universitelerine basvurucamda ozel ogrenci statusunde.Bu sinav ayrintilarini ogrenmem gerek

    Like

  2. Pingback: Japonya'da Yabancı Öğrenci Olmak - Japondan

  3. Meliha
    February 23, 2015

    Yazı çok güzel teşekkür ederim, zor olduğunu birinden böyle duymak iyi oldu. Ben ilahiyat öğrencisiyim fakat japonya da sosyoloji yada psikolojiden yüksek lisans yapmak istiyorum. Japonyaya uzun zamandır ilgim var gelmek istememin bir nedeni ise manga. Orada manga hakkında çalışmak istiyorum. Size nasıl ulaşabilirim?

    Like

  4. Pingback: Japonya’da Yabancı Öğrenci Olmak | ...S.a.S...

  5. Pingback: Japonya’da Yükseköğrenim – Bölüm 5: Sıkça Sorulan Sorular | ...S.a.S...

  6. Pingback: Japonya’da İş Aramak | ...S.a.S...

  7. Pingback: Monbukagakusho: MEXT “Lisans Bursu” | ...S.a.S...

  8. yasemin
    October 10, 2013

    merhaba,
    yazı için teşekkürler çok faydalı oldu.seneye fizik bölümünden mezun oluyorum.japonca’ya yaklaşık 3 yıldır ilgim var bu yüzden japonya’da yüksek lisans yapmak istiyorum.sanırım fizik bölümünden pek giden olmuyor genelde mühendislik ve işletme öğrencileri gidiyor.acaba japonya’da fizik bölümü için başvuru yapsam kabul olma ihtimali var mıdır? bir de bu bölümden giden bir tanıdığınız var mı?

    Like

  9. tuğçe
    May 24, 2013

    selamlar,
    ben polimer mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim. japonya’da bu konuda liderlerden olduğu için yüksek lisans yapmak istiyorum orda. hangi üniversite iyidir,nereye gitmek gerekir, yardımcı olabilirseniz çook sevinirim. teşekkürler

    Like

  10. arife
    May 24, 2013

    ben Japonya da yüksek lisans yapmak istiyorum sadece istemekle kalmak istemiyorum yardımcı olabilir misinz? Teşekkür ederim.

    Like

  11. ecem
    May 20, 2013

    ben japonya da yüksek lisans için gerekli olan belge ve evrakların neler olduğuyla ilgili biraz bilgi rica ediyorum ve gerçekten oraya gitmek istiyorum😀
    saygılarımla

    Like

  12. Pingback: Blog Yazarlığından İnsan Pazarlığına « …S.a.S…

  13. wfca
    July 10, 2012

    Çok güzel açıklamışsınız. teşekkür ederim. Ama Hangi üniversitelerin hangi dallarda daha iyi olduğunuda yazsaydınız süper olacakmış. Sadece 1 tanesini yazmışsınız.

    Like

  14. Sule
    May 14, 2012

    Ben su anda Nagoya Institute of Technology’de System Management Engineering bolumunde doktora yapan biri olarak Japonya’da endustri muhendisligi alaninda sizin sordugunuz konularda calisabilecek (en iyi olduklari konular zaten) hocalar bulabileceginizi dusunuyorum ancak bu hocalarin cogunlugu management alaninda bulunuyor ve doktoraniz buyuk ihtimalle Dr. of Eng. sayilamayabilir ve ayrica management bolumunun egitim dilleri genelde japonca maalesef.

    su linkleri incelemenizi tavsiye ederim;
    http://www.nitech.ac.jp/eng/schools/grad/tba.html
    http://www.nitech.ac.jp/eng/schools/grad/ace.html

    Like

    • Sule
      May 14, 2012

      Doktora diye belirtmisim ancak yuksek lisans icin sormussunuz, aslinda management alaninda gayet de guzel yuksek lisans yapabilirsiniz tabi, bir sorun olmaz doktoradaki gibi unvan konusunda.
      Umarim faydali olur linkler

      Like

      • sunkarsemih
        May 15, 2012

        Tesekkurler Sule,

        Bir denk getirirsek tanismayi da cok isterim.
        Calismalarinda kolayliklar!

        Like

  15. Said
    February 28, 2012

    Endüstri Mühendisliği konusunda özellikle, Lean management,Just in time vs. konularda yüksek lisans imaknı var mıdır ? Teşekkürler

    Like

    • sunkarsemih
      February 28, 2012

      Endustri muhendisligi ile ilgili hemen hic bir bilgim yok. Bunda yakin cevremde endustri muhendisi birinin olmayisi ya da tokyo ve kyoto universitelerinde bile endustri muhendisliginin olmayisi etken olmus olabilir.

      Yardimci olamiyorum bu konuda ozur dilerim.

      Like

  16. Pingback: Japonya’da Üniversite Ortamları – Bölüm 1 « …S.a.S…

  17. Pingback: Japonya Yaşanılacak Bir Yer Midir? « …S.a.S…

  18. Meltem
    August 4, 2011

    merhaba,

    size nasıl ulaşabilirim, iyi çalışmalar.

    Meltem

    Like

    • Ali İhsan
      January 25, 2016

      mrb ben aöf uluslararası ilişkiler son sınıf ögrencisiyim ayrıca ingilizce ekonometri bölümü ögrencisiyim ben japonya’da uluslararası ilişkiler üzerine yüksek lisans yapmak istiyorum ve bu konuda sadece sizin yazdıklarınız ile bilgi sahibiyim ben gercekten ögrenmek istiyorum japoncayı ve ilerleyen yıllarda uluslararası bir şirkette çalışmak istiyorum ingilizce seviyem şuan intermediate seviyesinde bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden herşey için teşekkürler.

      Like

Yorumlarınız için...!

Gelişmeler emailinize gelsin!

Bana Ulaşmak İçin

semihsunkar(at)gmail...
Hemen hemen 7/24!

ZİYARETÇİLER

  • 430,007 kere geldiler...!

İçindekiler

