Ailenizin Japonu!

Japonya'ya dair "kulaktan dolmayan" bilgiler

Hakone – Fuji Goko Gezi Rehberi


 Tokyo’nun yanibasinda bir yalniz dag onun puskurttugu lavlarin onunu kestigi kucuk vadiler ve bu vadilerin yillar boyu dolup olusturdugu goller…

 

Hakone’yi ayri Fuji 5 goller yoresini ayri ele almak daha dogru sanki… her ne kadar Odakyu Hakon-Fuji Free Pass’la 3 gun boyunca bedavadan ucuza gezebilirsek de…

 

Nasil Gidilir?

Tokyo – Shinjuku’dan cikis yapilmasi durumunda 2 alternatif guzergah ve indirimli ulasim yontemi var… Birincisi JR Fuji pass, Chuo hatti ile Shinjuku Otsuki arasi Otsuki sonrasi da Fujikyu otobusleriyle Kawaguchiko’ya ulasim 2 gun 4800 yen civari… Ikincisi Fujikyu Highland Pass… Fujikyu Hihgland eglence parki’na otobusle git-gel ulasim ve giris ucretini kapsiyo… sanirim 5400 yen… Ucuncusu isi bal dok yalan modeli Odakyu Hatti’nin 3 gunluk Hakone-Fuji Free Pass’i…

 

Bu bilete dahil olanlar, 7500 yen civari bir fiyat kisi basi…

Shinjuku – Hakone Yumoto arasi tren bileti (Romance Car dahil degil),

Hakone – Gotemba – Kawaguchiko arasi sinirsiz otobus binisi,

Hakone Ashi Golu gezinti teknesi,

Owakudani kukurtlu sular vadisine otobusle ulasim,

Owakudani’den Gora’ya teleferik ve Hakone Tozan Dag treni ile gecis

Ve en son Shinjuku’ya donuste kullanmak uzere Kawaguchiko – Shinjuku arasi otobus bileti.

 

Bu guzergaha alternatif olarak One Kawaguchiko’ya otobusle gidip, donuste trenle donmek de mumkun… Bu durumda tek sorun sabah erkenden gitmek istemeniz durumunda ortaya cikiyo ki otobus icin rezervasyon gerekli… Once trenle gidilmesi durumunda otobusle donus 3 gun sonrasinda olacagindan, bekleme yapmadan biletinizi kapip trene atliyorsunuz… veya onceden gelip, rezervasyonla ugrasmiyorsunuz…

 Nereye Gidilir?

Neyse, ulasimi bu sekilde cozdukten sonra gelelim guzergah uzerinde illaki gidilmesi gereken yerlere… Geziye Hakone – Yumoto uzerinden baslayacaksaniz, hemen istasyondan Hakone Tozan hattinin otobusune atlayip Moto-Hakone Ashi Golu (Ashinoko) guzergahini izleyin… sabah ozellikle sicaktan henuz hava puslanmamisken golun kuzey ucunda Fuji’yi net bir bicimde gormek mumkun… Fuji’nin dibine gidiyoruz aman ne geregi var boyle haldir haldir kosturmanin da demeyin, dag yamaci mikro iklimi insani cildirtacak kadar oynak… 3 gunde kis-yaz-muson yasayabilirsiniz guzel bir fotograf cekebilecekseni, yaw nasilsa daha baksa acilardan yakalariz falan diye sansinizi zorlamayain… benden soylemesi uyarmadi demeyin sonra…

 

Ashinoko’nun hemen yanibasinda tarihi Tokaido yolunun muthis guzel agaclari ve Hakonemachi’ye varmadan Edo doneminden kalma kontrol noktalari var… Gezinti teknesiyle golun diger yakasina gecmeden once dukkanlardan biraz uzakta durur ve gole uzanan ana rihtimdan sola agaclara dogru meylederseniz bu yolu rahatlikla bulabilirsiniz… hemen girisinde tarihini anlatan bir de lahit var… anlayan varsa aciklasin biz de ogrenelim.

 

Tokaido’yu gordukten sonra her yarim saatte bir kalkan ve Karayip Korsanlarin’dan cikip gelmis gibi bir hava yaratan gezinti tekneleriyle golun diger yakasi, Togendai’ye gecin… Fuji her zaman teknenin burnunda kalacagi icin ve bizde de free pass gibi belesci bileti oldugu icin on tarafa (1. sinif) gecip soyle bir Titanik tandansiyla Fuji’yi izleme sansimiz yok… onun yerine gidis guzergahina gore sag tarafta guzel iki adet otel, bir country club veya golf club gibi bir yer var… ormanlar yesillikler arasinda daha da yesil duran ilginc bir yer… cok fotojenik..:)

 

Togendai’ya varinca goreceksiniz ki bir suru insan otobuslere yoneliyor… siz bir surusunuz, aynisini yapiniz… otobusler sizi oradan alip, Owakudani kukurtlu su vadisine goturecek… kukurtten dolayi vadi oldukca corak ve bozkir goruntusu veriyo, ic anadolu’yu ozleyen varsa hararetle tavsiye ederim…. Keza Japonya’da buraya benzer coraklikta baksa bir yer var mi bilemiyorum… neyse konumuz ic Anadolu degil…. Bu mekanin sicak sularinda pisirilmis yumurtalari cok meshur, hemen alip oracikta yiyoruz, guzeller cidden… tavsiye ederim yani… soba falan da yenebilir aslinda… ya oglen olmustur siz oraya ulasana dek, cikin yukarida iki tane birbirinden beter restorandan birini gozunuzue kestirip dandik bir soba-udon yiyin iste… bi daha ne zaman gelip yiyeceksiniz… iyice belesci oldunuz…

 

Bu yeme icme faslini bitirince gezinin havadan ulasim kismina gecebilirsiniz… Bu kisimda Owakudani – Sounzan – Gora arasini teleferik ve Tozan dag treni ile yine belese gecmek mumkun… Indiginiz nokta Gora’da pek matah birsey yoksa da ufak bir park var, cicek bocek vs. gormek isteyenlere guzel gelebilir… Gora’dan ilk gun sonunda Gotemba’ya otobusle yaklasik 90 dakikada gidip, Gotemba’dan Kawaguchiko yonune giden Fujikyu otobusleriyle yaklasik 70 dakika sonunda Kawaguchiko golune varilabilir…

 

Aksama kadar dolanmaktan perisan olan bunyelere uygun fiyati, temizligi, hizmeti ve konumuyla K’s House adli yepisyeni hosteli tavsiye edebiliriz…

 

http://kshouse.jp/fuji-e/index.html

 

Fuji Goko (5 goller) yoresi, Fuji’nin her patlama sonunda cevresinde yarattigi kraterlerin vs’lerin olusturdugu yer sekilerinden ibaret… Goller disinda, vadiler, derin lav magaralari ve farkli bir mikro klimaya sahip bir yer…

 

Goller buyukluklerine gore Yamanaka, Kawaguchiko, Motosu, Sai ve Shoji… Kawaguchiko en rahat uasimin oldugu ve turistik olarak en gelismis olani… ozellikle dogu yakasi oldukca gelismis… Oteller, magaza, restoran ve muzelerle acikcasi Ege’de buyukce bir sahil kasabasini hic aratmiyor. Gollerin en buyugu Yamanako oldugu halde, ulasimin biraz sikintili olmasi ve kalinacak tesislerin goreceli az olmasi nedeniyle daha sakin bir havasi var… yine de kampcilar icin oldukca doyurucu secenekler mevcut…

 

Tum gollerin kendine has bir havasi olsa da medeniyetten uzak olalim diyenleri Motosu’ya, kucuk olsun bizim olsun diyenleri Shoji’ye, ya ben kombini olmadan yasayamam diyenleri Kawaguchiko’ya alabiliriz… Sai ve Kawaguchiko kardes goller aslinda birbirlerine cok yakinlar ve Fujikyu’nun Retrobus’i ile kolaylikla ulamsak mumkun…balik tutacaklara da onerilen bir yermis her ne kadar bizler tutmadiysak da…

 

Bu gollerin neredeyse tumu, Fuji’nin kuzey, dogu ve bati taraflarini cevreledignden her golun ayri bir manzarasi ve bakis acisi var… Genellikle iyi bir goruntu elde etmek icin tavsiye edilen mevsimler nemden ve yagmur bulutlarindan net bir goruntunun alinamadigi yaz aylarindan ziyade serin ve hatta soguk gunler ile yilin geri kalan gunlerinin erken saatleri…

 

Goller yoresinden hep gol mu gorcez derseniz sayet, Temmuz sonu Eylul ortasi arasinda Fuji’ye zirve tirmanisi yapabilirsiniz… 5 numarali ana kampa kadar otobus veya araclarla cikip, yolun geri kalan kismini parkura gore 6 ile 9 saat arasinda tamamlayip sabah gunesin dogusunu dagin zirvesinde izleyebilir, haci olabilirsiniz… bu kolay bir is olmadigi icin tam tesekkullu hazirlik yapmadan yola koyulmamanizi salik verebilirim… en azindan kisa surede cikildigindan alismayan bunyelerden yukseklik hastaligina neden olmasi gayet muhtemeldir… Yine de isin iyi yani, bunu iyi bilen Japonar, yol boyu mola vermeniz ve dinlenmeniz amaciyla 2-3 saat konaklayip, kestirilebilecek dag evleri isletmekteler… baktiniz durum feci 2-3 saat kestirip devam edersiniz bisiyciiniz kalmaz…

 

Butun bu aktiviteleri yaparken insan acikiyor tabi… iste bu noktada saglam bir sorunumuz var ki Kawaguchiko yoresinde yeme icme hizmeti veren dukkanlar oldukca erken kapatiyorlar… haliylede gec kalmaniz durumunda her yerde ayni menuleri olan family restoranlar disinda pek alternatifiniz yok… ona gore isinizi erken bitirin ya da yerel tatlar beklemeyin…

 

Gelelim diger etkinliklere… Goller yoresinde kesinlikle gidilmesi gereken yerlerin basinda Ukai Music Forest adli tema muze gelmekte… Kawaguchiko’nun kuzey kiyisinda Cek Cumhuriyeti’nin destegiyle kurulmus, Orta Avrupa mimarisinden kesitlerle insa edilmis bir ufak muze… iceride soylenilene gore dunyanin en buyuk ve karmasik muzik kutulari yer almakta ve gercekten gorulmeyi hak ediyor. Giris 1100 yen ve iceride her an bir etkinlik var. Bahce duzenlemesi, cicekleri ve kafesiyle tek kelimeyle hakkini veren bir yer… tam karsinizda  muthis bir gol ve dag manzarasi da size eslik ediyor ki en kotu anda bile insanin kotu hissetmemesini saglayabilecek cekicilikte…

 

Muze falan bizi acmaz eglenmek istiyoruz, kurtlarimizi dokucez derseniz sayet, o sansiniz da var… Fujikyu tren hatti uzerinde Fujikyu Highland eglence parki muthis roller coaster’lari ve cihazlariyla sizi bekliyor… Odakyu Free pass’iniz oldugundan indirimli giris yapabilirsiniz… Yanlis ogrenmediysek Japonya’nin en yuksekten, en dik aciyla ve en hizli dusen roller coasteri bu parkta… denemeye deger… giris sanirsam 3900 yen gunluk, tum oyuncaklara sinirsiz binis…

 

Hani ben doga asigiyim, yuruyus yapmak doganin icinde olmak istiyorum derseniz eger cok ilginc alternatifler yine sizleri beklemekte… Fuji’nin uzun yillar once patlamasi ile puskurttugu lavlarin olusturdugu bir tunel magara sistemi Motosuko’ya (Motosu golu) giden otobus guzergahinda Hyoketsu otobus duregindan yaklasik 5 dakika iceride… Narusawa Buz Magarasi… icerisi yaz kis asagi yukari ayni sicaklikta (ya da soguklukta demeliyiz) yaz gunu olmasina ragmen donabilirsiniz, iceride kaliplasmis katman katman buz sizi dogal buzdolabina cekiyor… tarih boyunca da insanlar bu dogal buzdolabini kullanmayi da ihmal etmemis pek tabii… Narusawa’dan cikinca orman icinden yaklasik 45 dakikalik aheste bir yuruyusle kardesi Fugaku Ruzgar Magarasi (Fugakufuuketsu) bulunmakta ki burasi da en az Narusawa kadar ilgi cekici ve guzel… her ikisi icin giris ucreti ayri ayri 200 yen ve damgalarini toplamaniz ve bir ufak hediyelik esya almaniz durumunda size 4 adet kartpostal ucretsiz hediye edilmekte…

 

Eger ben tipik Japon tarzi gezi yapmakta israrciyim derseniz hamama (onsen) girmeden tatiliniz tamamlanamaz… Fuji cevresinde oldukca cok seceneginiz var ve size elbette onerilen bir yer olacaktir… bu konuda otelinize danisabilirsiniz…

 

Donus yolu icin de Fujikyu highway bus icin rezervasyon yaptirmistiniz ki kalkis saati en son aksam 2000’da Shinjuku’ya 2230  gibi varmakta… guzel bir uyku cekebilirsiniz…Donuste de hediyeleriniz icin meyve olaraktan mevsimine gore visne veya seftali ile icecek olarak super haif meyve saraplari ve son olarak da yiyecek olarak da oldukca yogun bir tadi olan udonu onerebilirim.

 

Haydin iyi gezmeler…

 

 

5 comments on “Hakone – Fuji Goko Gezi Rehberi

  1. Pingback: Japonya’da Ucuz Tren Biletleri – Bölüm 2 | ...S.a.S...

  2. Pingback: Japonya’da Otobüse Binmek – Bölüm 2 | ...S.a.S...

  3. Pingback: Japonya Gezi Rehberi – 2013 Sürümü | ...S.a.S...

  4. Pingback: Bölüm 8 – Tokyo’da Hayatta Kalmak « …S.a.S…

  5. Pingback: Bölüm 5 – Tokyo’nun Gündüz Güncesi « …S.a.S…

Yorumlarınız için...!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Gelişmeler emailinize gelsin!

Bana Ulaşmak İçin

semihsunkar(at)gmail...
Hemen hemen 7/24!

ZİYARETÇİLER

  • 430,007 kere geldiler...!

İçindekiler

%d bloggers like this: